16 Ekim 2016 Pazar

İnternet Üzerinden Alışveriş

İnternet Üzerinden Alışveriş

Merhaba arkadaşlar ben katolik imam. Sizlere biraz vaaz vericem. Birçok kişi halen internet üzerinden alışveriş yapma konusunda biraz endişeye kapılıyorlar. Biraz korkuyorlar biraz haklılar tabi ki. Medyada çıkan salatalık haberleri gerçekten milleti çok korkutuyor. Adam ilaç istiyor ama salatalık geliyor. Yada telefon istiyor kalem çıkıyor. Bu konuda bir haber izlemiştim en son. Adamın birine bu sefer salatalık yerine muz çıkmış adam da diyor ki artık bu işi de geliştirdiler. Artık meyveler de değişti diyor. :D Haklıda .

     Şimdi bu gibi haberler karşısında korkmamız falan gayet normal. Ama bilmediğiniz bişey var. O tarz haberlere çıkan kişiler alışveriş yapmayı tam olarak çözememişler. İnternet üzerinden yapılan alışveriş pazarda karpuz almaya benzemiyor malesef. Pazara gidince satıcı ile selam alıp verirsiniz. Daha sonra karpuzu elinize alıp sağına soluna bakarsınız ki bir çürük çarık var mı. Daha sonra parasını verir ve evinize geri dönersiniz. Ama en önce ne yaparsınız biliyor musunuz. Daha önce alışveriş yaptığınız kişiye gidip alacaklarınızı o kişiden yada dükkandan yaparsınız alışverişinizi.

 Aslında üst paragrafta nasıl alışveriş yapılacağını anlattım. Anlayanlar anladı ama ben yinede biraz detaya girmek istiyorum.İlk önce güvenilir internet sitelerinden alışverişinizi yapmanız gerekir. Artık televizyonlardan yada çevremizden bazı siteleri duymuşsunuzdur. Örnek olarak gittigidiyor,n11.com,sahibinden.com gibi siteleri verebiliriz. Bu gibi sitelere girip arama kutucuğundan size lazım olan şeyi yazıyoruz ve arama kutucuğuna yazıyoruz. Daha sonra size uygun fiyatlı olan ürüne tıklayıp sipariş veriyoruz. İşte burada bir püf noktaya dikkat çekmek istiyorum. Kredi kartı bilgilerimizi girmeden önce sitede bu tarz bilgilerimizi koruyan yazılımlar sertifikalar var mı bunlara dikkat etmemiz gerekiyor. Daha sonra telefonunuza alışverişinizi onaylayacak bir kod gelmesi gerekiyor. Bu tarz bi işlemi yapmayan sitelerden alışveriş yapmamamızı öneriyorum.