16 Ekim 2016 Pazar

Üniversite Hayatı Tavsiyeler

Üniversite Hayatı Tavsiyeler

Merhaba arkadaşlar ben katolik imam. Bugün sizlere üniversite hayatı ile ilgili bir makale hazırlamayı düşündüm. Şuan kulağımda kulaklık ve dupstep tarzı bir müzik son ses. Biraz hasta olsam da şuan yapacak bir işim olmadığı için bu tarz yazılar yazıyorum. Şimdi dilerseniz yavaştan konuya girelim. Bir çok öğrenci üniversite hayali ile yanıp tutuşur. Aklından şöyle şeyler geçirir ; Şİmdi üniversiteye giderim yepyeni arkadaşlıklar unutamayacağım olaylar yaşarım lay lay lom hayat. Artık özgürüm gibi...

  Ama çoğu zaman öyle olmaz ki benim başıma böyle şeyler gelmedi. Nedense benim şansımdan mıdır nedir bilmiyorum hep değişik şeyler sıradışı olaylar benim başıma geliyor. Şimdi ben üniversiteye başladım ilk olarak üniversitenin bahçesinden birbirinden farklı bir çok insan ve hepsi ayrı bir kafadalar. Yani sizin ilkokul ya da liseye yeni başlarken ki hallerinizden çok daha farklı bir durum. Nedeni ise tabi ki şu, siz ilkokul  ve lisede aynı bölgeden insanlar ile tanışıyorsunuz. Siz şuan dışarı çıksanız dışarıda gördüğünüz insanların nasıl bir yaşama sahip olduklarını yada alışkanlıklarını örflerini adetlerini bilirsiniz. Bu okul hayatınızda da böyle olmuştur. Karşınızdaki insanı her ne kadar da tanımasanız bile biliyorsunuz ki o kişide sizinle aynı havayı soluyor. Örf ve adetleriniz aynı. Yani nasıl anlatsam bilmiyorum ama bir çeşit uzaktan akrabanız gibi. Tanışmıyorsunuz ama biliyorsunuz bazı şeyleri ama üniversite hayatı öyle değil.

  Ben ilk gittim üniversite bahçesinde liseden arkadaşlar ile sağı solu izliyoruz çevremizde 81 ilden insanlar gelmiş. Kimisi hemen kızların arasında dalıyor tanışıyor. Kimi kızlar da utanmadan değişik hareketler yapıyor. Biz bunlara buralarda alışkın olmadığımız için çok değişik gelmişti. Neyse hemen dedik ki bir ortam kurmamız lazım. Yeni arkadaşlıklar edinmeliyiz ki ilerde yardımlaşalım. Neyse arkadaşların gazı ile kızların arasında daldık ve dedik ki alınacaklar listesi bizde yok sizde var ise verebilir misiniz ? Onlarda kırmadılar bizi ve defteri önümüze koydular  bizde hemen tanışalım kendimizi sevdirelim diye bir kaç espri yaptık ve güldüler. Ve laf lafı açtı tanıştık. Bir yere geçtik bahçede oturduk. Sonraki günlerde diğer kişiler ile de tanışma fırsatımız oldu.

İnsanları tanımadan güvenmeyin 

Evet insanları tanımadan güvenmeyin çünkü henüz daha yenisiniz. Kazık yiyebilirsiniz. Hemen iki kız gördünüz diye dibiniz düşmesin. Gidipte herkese çay kahve almayın. Neden mi ? Çünkü daha sonra bu kişilerin gerçek yüzlerini gördüğünüzde pişman oluyorsunuz. Nasıl mı mesela sınıfın başarılı öğrencilerinden birisiniz. Herkes sizden yardım alıyor. Çeşitli karşılıklar doğrultusunda sizden benim ödevimi de yapar mısın gibi teklifler alabiliyorsunuz. Siz de nasıl olsa arkadaşız diye yardım ediyorsunuz. Her işine koşuyorsunuz ama daha sonra bu tarz kişiler size selam dahi vermiyor ne kadar garip değil mi ? Ben bu olayları yaşadığım için biliyorum arkadaşlar. Sabahlara kadar ödevlerini yaptığın  insanlar daha sonra arkanızdan kuyunuzu kazabiliyorlar.O yüzden siz siz olun tam tanımadığınız kişiler için hiç bişey yapmayın sadece kendinizi kandırırsınız. Ama tabiki bunlar bir hayat dersidir. Bu gibi olaylardan bir ders çıkarır ve aynı hatayı yapmaz ve bi nevi olgunlaşırsınız.