14 Ekim 2016 Cuma

Özgür Bilgi- Kolanın Bağımlılığı

Özgür Bilgi

Kola Bağımlılığı

Merhaba millet ben katolik imam diyanet işleri bakanlığı beni buraya vaaz vermem için tayin etti. Yeni görev yerim burası Bugün sizlerle birlikte kola bağımlılığı konusunu işleyeğiz.

Nedir bu kola bağımlılığı ? Herkes hayatında bir bardakta olsa kola içmiştir. İçerisinde bol bol asit bulunan bir içecek. Bir çok marka ve çeşidi bulunmaktadır. Türkiyede bence en çok tüketilen içeceklerden birisidir. Zengin fakir demeden içiyoruz bu içeceği. Ben her markasını içtim valla. Zenginler daha çok Pepsi ve coca cola markasını tüketirken fakir tayfası Le cola, Bi Cola Le porta gibi alt sürümlerini tüketiyorlar.

   Nedeni gayet açık bir şişe pepsi yada coca cola ya verilen para ile  iki şişe le cola yada bi cola alabiliyorsunuz. Le cola Bim marketlerinde bulunan kolanın bir lat sürümü olarak satılan içecektir. Daha önceki adını çoğu kişi bilmez. Daha önceki adı Chat Cola dır. :) Az içmedik. A101 marketlerinde bulunan kolanın bir alt sürümünün adı da Bi coladır. İsimlerinin nereden geldği tam olarak bilinmemekle birlikte fakir kesimin neredeyse hergün düzenli olarak satın aldığı içecektir.

      Tamam bunları geçelim kola bağımlılığı nedir ? Bağımlılık herkesin bildiği üzere vazgeçilemeyen, unutulamayan sürekli yapılmak istenen şeylere verilen bir kelimedir. Kola bağımlılı nedir diye soracak olursanız. Bu kolayı üreten şirketlerin içerisine bağımlılık yapması için koyduğu kafein ve söylelenlere göre %5 alkol konulması sonucunda ortaya çıkan bir alışkanlık aslında. Biliyorsunuz ki çoğu şirket yıllarıdır formüllerini gizlemekte ve açıklamamakta. Ama internet üzerinde kolanın labaratuar araştırmaları sonucunda içerinde %5 alkol çıktığı bir gerçektir. Belkide insanlar bu yüzden vazgeçemiyorlar ve aksine kolanın ferahlatması serinletmesi için alındığı ama bu konuda bir yararınında olmadığı apaçık ortadadır.

        Mesela kendimden örnek vermek istiyorum sıcak ortasında çalışıyorum çok terliyorum bzu gibi bişeyler olsada içsek deyip en yakın markettten bi şişe kolaalıp geliyorum ve içiyorum. Bu beni bir iki dakika ancak serinletiyor. Ve daha sonra çalışmaya devam ettiğimde ağzımda bir tatlılık  hissediyorum. Yani kolanın ağzımda bıraktığı o şekerli tat beni tekrar susatıyor ve tekrar susuzluğumu ve vücudumdaki sıcaklığı düşürmek için tekrar bir bardak içiyorum Ve bu serüven devam ediyor taki şişe bitene kadar. Daha sonra bir bardak su içiyorum ve susuzluğum gidiyor. Ama o kolanın bıraktığı şekerli tat bir süre sonra gidiyor ancak.

      Yine bilindiği üzere kolanın içerisinde gereğinden fazla şeker var. Araştırmalar sonucunda coca colanın içerisinde bir bardak şeker ve diğer araştırmacılar söylediklerine göre bir bardak kolanın içierisinde 6 kip şeker var. Yani bunlar sadece bir arastırma ama cidden coca cola diğer kolalara göre cidden şeker konusunda açık ara önde. Diğer kolalar biraz daha şekersiz. Mesela Pepsininde içerisindeki asit miktarı fazla diğer kolalara göre. Benim tavsiye ettiğim kola Kola Turka. Söyleninlere göre türkeyenin ürettiği kola. Ve Cem yılmaz'ın Yahşi Batı filminde bir sahnesinde kola turkayı görmüşsünüzdür. Türkler buluyor falan .Ben o yüzden ara sıra kola turka alıyorum ama nedense çoğu marketlerde bu markayı göremiyorum. Nedenini bilmiyorum. 

   Diğer kola markalarındna bahsetmek gerkirse ucuz kolaların tatlarıda diğer kola markalarından biraz daha  farklı... Asit miktarı orta derece de şeker miktarı biraz daha az ama tat konusunda neden bir farkı var onuda bilmiyorum.